fbpx

Strategisch online recruitment marketing advies

In de ideale wereld zou je binnen twee maanden al je openstaande vacatures kunnen invullen met kwalitatieve kandidaten, zonder de hulp van externe bureaus. Maar voor veel bedrijven ziet de realiteit er anders uit. Dit komt vaak door een van de volgende uitdagingen. Kun je jezelf hierin herkennen?

  • Onvoldoende tijd om werving intern op te pakken.
  • Onvoldoende kennis van recruitment of de doelgroep binnen de organisatie.
  • Gebrek aan ervaring in (online) marketing om sollicitaties te genereren.

Als dit bekend klinkt, zou het verbetertraject van Renewers wel eens precies bij jou kunnen passen.

Welke voordelen levert het optimaal inrichten van je eigen recruitmentprocessen op voor jouw organisatie?

Zelf in controle

Door je recruitmentprocessen zelf goed in te richten, blijf je zelf in controle over dit belangrijke proces.

Kosten besparen

Vacatures die lang open staan of het inschakelen van een bureaus kosten jouw bedrijf erg veel geld. Door goed te kijken naar jouw recruitmentprocessen zorg je ervoor dat je kosten gaat besparen.

Kwalitatief goed personeel

Als je jouw recruitmentprocessen goed inricht, weten meer mbo-elektrotechneuten je te vinden. Hierdoor heb je meer keuze als je een vacature open zet. Zo zorg je ervoor dat je de beste kandidaten uit de markt haalt.

Eigenaar van Renewers Leroy Meurs

Waarom kiezen voor Renewers?

Mijn naam is Leroy Meurs. De afgelopen 10 jaar heb ik in de recruitmentbranche bij verschillende grote elektrotechnische bedrijven gewerkt.

Bij Alliander en Enexis Groep ben ik verantwoordelijk geweest voor het werven van mbo-elektrotechneuten. Ik ben erachter gekomen dat het wervingsprobleem vaak aan de marketing kant ligt. Hoe zorg je ervoor dat elektrotechnici enthousiast worden om op jouw vacatures te solliciteren?

Dankzij mijn post-hbo-opleiding en werkervaring als Recruitment Marketeer beschik ik over diepgaande kennis van online marketing en de doelgroep. Deze unieke combinatie stelt mij in staat om bedrijven uitstekend te ondersteunen bij het optimaliseren van hun recruitmentprocessen.

Dit doe ik vanuit Renewers middels op maat gemaakte verbetertrajecten.

 

Hoe pakken we dit aan?

01

Kennismaking

Elke samenwerking start met een kennismaking. Tijdens de kennismaking duiken we dieper in jouw wervingsproblemen.

We bespreken vragen als:

  • Hoelang staan jouw vacatures open?
  • Hoe ziet het huidige proces eruit?
  • Waar loop je tegenaan?

02

Plan van aanpak verbetertraject

Na het kennismakingsgesprek gaan we alle informatie verwerken tot een plan van aanpak. We doen een voorstel om de samenwerking te starten.

Het plan van aanpak bevat o.a.:

  • Werkwijze om naar het gewenste recruitmentproces toe te werken
  • Tijdsindicatie
  • Kostenindicatie

03

Uitvoering

Na het akkoord op het plan van aanpak kan het verbetertraject beginnen!

We gaan werken aan korte en lange termijn problemen, voorbeelden:

  • Het inrichten van online campagnes
  • Het leren voeren van goede sollicitatiegesprekken
  • Aanpassen van de vacatureteksten
  • Het doorlichten van het hele recruitmentproces. Van vacature tot het tekenen van het contract.

04

Zelfstandig werven

Het doel van het verbetertraject is dat jij als organisatie zelfstandig de werving kan oppakken en uitvoeren.
Na het verbetertraject blijven we aan de zijlijn verbonden om eventuele vragen of problemen samen te bespreken en op te lossen.

Weten wat we voor jullie kunnen betekenen?

Laat je gegevens achter, dan nemen wij contact met jou op.

    Velden met een * zijn verplicht