Strategisch online recruitment marketing advies
In de ideale wereld zou je binnen twee maanden al je openstaande vacatures kunnen invullen met kwalitatieve kandidaten, zonder de hulp van externe bureaus. Maar voor veel bedrijven ziet de realiteit er anders uit. Dit komt vaak door een van de volgende uitdagingen. Kun je jezelf hierin herkennen?
- Onvoldoende tijd om werving intern op te pakken.
- Onvoldoende kennis van recruitment of de doelgroep binnen de organisatie.
- Gebrek aan ervaring in (online) marketing om sollicitaties te genereren.
Als dit bekend klinkt, zou het verbetertraject van Renewers wel eens precies bij jou kunnen passen.
Welke voordelen levert het optimaal inrichten van je eigen recruitmentprocessen op voor jouw organisatie?
Zelf in controle
Door je recruitmentprocessen zelf goed in te richten, blijf je zelf in controle over dit belangrijke proces.
Kosten besparen
Vacatures die lang open staan of het inschakelen van een bureaus kosten jouw bedrijf erg veel geld. Door goed te kijken naar jouw recruitmentprocessen zorg je ervoor dat je kosten gaat besparen.
Kwalitatief goed personeel
Als je jouw recruitmentprocessen goed inricht, weten meer mbo-elektrotechneuten je te vinden. Hierdoor heb je meer keuze als je een vacature open zet. Zo zorg je ervoor dat je de beste kandidaten uit de markt haalt.
Waarom kiezen voor Renewers?
Mijn naam is Leroy Meurs. De afgelopen 10 jaar heb ik in de recruitmentbranche bij verschillende bedrijven de recruitment (marketing) strategie ingericht.
Bij Alliander, Kenter en Enexis Groep ben ik als Recruitment Business Partner of Online Recruitment Marketeer verantwoordelijk geweest voor de recruitment (marketing) strategie.
Dankzij mijn post-hbo opleiding en werkervaring als Recruitment Marketeer beschik ik over diepgaande kennis van online marketing, recruitment en processen. Deze unieke combinatie stelt mij in staat om bedrijven uitstekend te ondersteunen bij het optimaliseren van hun recruitment (marketing) strategie.
Dit doe ik vanuit Renewers middels op maat gemaakte verbetertrajecten.
Wij geven strategisch advies aan
“Renewers weet op een hele laagdrempelige manier potentiële kandidaten te vinden”
Daardoor kan je heel snel met kandidaten aan tafel zitten. Renewers heeft ook een bewezen ‘track-record’ om technische vacatures in te vullen. Dat gaf in combinatie met de verfrissende aanpak veel vertrouwen aan ons.
“Renewers begrijpt de vraag vanuit Alliander erg goed, dat levert goede leads op”
De CRM-omgeving is professioneel en de communicatie is snel. Dat maakt de samenwerking erg prettig.
“Renewers is erg goed in staat om een strategisch recruitmentplan neer te zetten en het vervolgens uit te rollen.”
Kenter heeft Leroy van Renewers ingehuurd om een recruitment marketingstrategie op te zetten én het uit te rollen. Dit heeft Renewers naar volle tevredenheid gedaan. Leroy is in staat om strategisch te denken en het aan te laten sluiten bij de nieuwste ontwikkelingen in de markt.
“De aangeboden leads waren vaktechnisch van goede kwaliteit”
Ook de gesprekken die hieruit voortkwamen zijn bij een derde van de recruitment qualified leads (RQL's) voorspoedig verlopen. Renewers is als partij erg betrokken bij de doelgroep, maar ook bij de doelen van de klant. Het nieuwe CRM zorgt er ook voor dat je de leads nog beter kunt volgen.
We hebben binnen korte tijd 7 gekwalificeerde monteurs kunnen aannemen, wat een opmerkelijk resultaat is in de huidige markt.
In vergelijking met andere kanalen hebben we gemerkt dat Renewers consistent hoogwaardige kandidaten levert die goed aansluiten bij onze functies. Daarom zouden we Renewers zeker aanbevelen aan anderen die op zoek zijn naar gekwalificeerd personeel binnen de elektrotechniek.
Hoe pakken we dit aan?
01
Kennismaking
Elke samenwerking start met een kennismaking. Tijdens de kennismaking duiken we dieper in jouw wervingsproblemen.
We bespreken vragen als:
- Hoelang staan jouw vacatures open?
- Hoe ziet het huidige proces eruit?
- Waar loop je tegenaan?
02
Plan van aanpak verbetertraject
Na het kennismakingsgesprek gaan we alle informatie verwerken tot een plan van aanpak. We doen een voorstel om de samenwerking te starten.
Het plan van aanpak bevat o.a.:
- Werkwijze om naar het gewenste recruitmentproces toe te werken
- Tijdsindicatie
- Kostenindicatie
03
Uitvoering
Na het akkoord op het plan van aanpak kan het verbetertraject beginnen!
We gaan werken aan korte en lange termijn problemen, voorbeelden:
- Het inrichten van online campagnes
- Het leren voeren van goede sollicitatiegesprekken
- Aanpassen van de vacatureteksten
- Het doorlichten van het hele recruitmentproces. Van vacature tot het tekenen van het contract.
04
Zelfstandig werven
Het doel van het verbetertraject is dat jij als organisatie zelfstandig de werving kan oppakken en uitvoeren.
Na het verbetertraject blijven we aan de zijlijn verbonden om eventuele vragen of problemen samen te bespreken en op te lossen.
Weten wat we voor jullie kunnen betekenen?
Laat je gegevens achter, dan nemen wij contact met jou op.